Haber

KDK, Ankara İl Sağlık Müdürlüğü’ndeki hukuki birime itiraz etti

Türkiye Büyük Millet Meclisi Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK), Ankara İl Sağlık Müdürlüğü bünyesinde ‘kanun ve savcılık başkan yardımcısı’ birimi kurulmasını mevzuata ve idarenin hukuka aykırı olduğuna karar verdi. KDK, burada yapılan atamanın iptali için Sağlık Bakanlığı’na öneride bulundu.

KDK’ya başvuran vatandaş, Ankara İl Sağlık Müdürlüğü’ne bağlı 7 müdürlük olmasına rağmen hukuk ve savcılık biriminde ‘kişisel’ ve herhangi bir müdürlüğe bağlı olmayan bir ‘başkan yardımcılığı’ kurulduğunu iddia etti. Başvurucu, başkan yardımcısı olarak atanan avukata mevzuata aykırı olarak birim sorumluluğu görevinin de verildiğini ileri sürmüştür. Başvurucu, söz konusu atamanın iptal edilmesini ve birimdeki avukatlardan birinin birim yöneticisi olarak atanmasını talep etmiştir.

AYRICALIK KULLANILDI

KDK, Ankara İl Sağlık Müdürlüğü’nden başvuruyla ilgili bilgi istedi. Gönderilen yazıda, söz konusu avukatın Hukuk ve Kovuşturma Birim Sorumlusu olarak atanmasında idare ile başvurucu tarafından oluşturulan süreç arasında anlamlı ve makul bir ilişkinin bulunmadığı, bu nedenle görevsizlik kararı verildiği belirtildi. inceleme, hukuki menfaatlerin ihlal edilmediği gerekçesiyle yapılmalıdır. Söz konusu atamanın Hukuk Hizmetleri Genel Müdürü’nün onayıyla onaylandığı da kaydedildi. İlgili mevzuat kararları ve müdürlüğün takdir yetkisinin kullanılmasının yanı sıra, söz konusu avukatın ‘cumhurbaşkan yardımcısı hukuk koordinatörü’ olarak atanmasının, söz konusu avukatın baş olarak atanmasında hukuka uygun olduğu belirtildi. Kendisi aynı zamanda lider yardımcısı iken hukuk biriminin üyesiydi.

ORGANİZASYON ŞEMASINDA YOK

Başvuruyu inceleyen KDK, mevzuatta yer almayan ‘hukuk ve savcılık başkan yardımcılığı’ biriminin kurulmasının idarenin kanuniliği ilkesi açısından olağandışı olduğunu tespit etti.

KDK’nın kararında, Ankara İl Sağlık Müdürlüğü bünyesinde 7 başkanlık kurulduğu ve bu başkanlıklara bağlı olarak başkan yardımcıları ve bunlara bağlı birimlerin oluşturulduğu belirtildi. İdarenin internet sitesinde bu lider yardımcılığı pozisyonlarının tamamında başkalarının isimlerinin yer aldığı, söz konusu kişinin Hukuk ve Kovuşturma Birimi Başkan Yardımcısı olarak yer aldığı, ancak yönetimde böyle bir lider yardımcısı statüsünün bulunmadığına dikkat çekildi. organizasyon şeması. Karar şunları söyledi:

“İdare, başvuruya konu kişiyi hem başkan yardımcısı hem de hukuk birim yöneticisi olarak atama konusunda takdir yetkisine sahip olduğunu iddia ediyor. Ancak bu iki unvanın hiyerarşik olarak farklı statüleri olması nedeniyle böyle bir atama doğru değildir. Ayrıca kanunilik ilkesi de geçerlidir. İdare hukukunda geçerlidir. Yönetimin yapılanması hukuka uygundur.” ve kanunun verdiği yetkilere güvenmek zorundadır. Mevzuatta yer almasa da Hukuk ve Savcılık Lider Yardımcısı biriminin kurulması yönetimin hukuka aykırılığıdır. Yönetimin, Hukuk ve Kovuşturma Biriminden Sorumlu Avukatın belirlenmesinde takdir yetkisi bulunmakla birlikte, mevzuatta yer almayan durumlar yaratma ve uyumsuz görevleri birleştirerek işçi atama yetkisi bulunmamaktadır. “Bu nedenle yönetim süreci otorite tarafından hukuka aykırıdır ve yasal yönetim ilkesine aykırıdır.”

KDK, başvuruya ilişkin atamanın iptal edilmesi ve ilgili kararnamelere aykırı olmayacak şekilde hukuk ve savcılık biriminden sorumlu avukat atanması yönünde Sağlık Bakanlığı’na öneri gönderdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu